Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji. - Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju do układu wspomagania kierownicy.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem technologii ceramizacji. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
- Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia w normalnych warunkach) lub do 100 000 km przebiegu.
- Ceramizację powierzchni Ceramizerem® można powtarzać wielokrotnie.
- Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela: - Ilość oleju w układzie wspomagania kierownicy w litrach: Ilość dozowników
- 1-2 l: 1 doz.
- 2-5 l: 2 doz.
- 5-8 l: 3 doz.
- 8-11 l: 4 doz.
OPAKOWANIE ZAWIERA: - Instrukcję.
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 3,3 g.
ZALECENIA: - Stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z preparatem.
- Można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
- Można stosować razem z Ceramizerami® do silnika, przekładni, uszlachetniaczem paliwa.
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu może to świadczyć, o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
INSTRUKCJA: - Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy tj. 90 oC przejeżdżając kilka kilometrów lub pozostawiając pojazd na 10-15 min z włączonym silnikiem..
- Wyłączyć silnik.
- Ogrzać w np. w ręku tubostrzykawkę do temperatury min. 15 oC. Wstrząsnąć tubostrzykawkę.
- Ustawić koła pojazdu do jazdy na wprost.
- Odkręcić korek wlewu zbiornika oleju w układzie wspomagania kierownicy i opróżnić 1/2 dozownika/-ów do otworu wlewu oleju (przestrzegając zachowania wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Włączyć silnik i pozostawić na 5 min na biegu jałowym nie kręcąc kierownicą. Następnie przy włączonym silniku w ciągu kolejnych 5 min kręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo. Tę czynność należy wykonać na postoju lub przy niewielkiej prędkości jazdy.
- Wyłączyć silnik.
- Czynności 4, 5, 6, 7 powtórzyć do momentu opróżnienia tubostrzykawki.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa do 1500 km przebiegu, w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
UWAGI: - W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych przekładni (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
BEZPIECZEŃSTWO: - Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA: Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl. SKUTECZNOŚĆ: Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają trwałe na około 100 000 km przebiegu lub 1800 mth. Po tym czasie zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do układu wspomagania kierownicy. |